۱۰ دلیل برای داشتن ویدئو پروژکتور در خانه

۱۰ دلیل برای داشتن ویدئو پروژکتور در خانه
ویدئو پروژکتور یکی از آن چیزهایست که می‌تواند حسابی فضای خانه را عوض کند. فیلم دیدن، دورهمی، بازی‌های ویدئویی، دیدن مسابقات ورزشی و سرگرم شدن کودکان همه مواردیند که یک ویدئو پروژکتور آنها را دگرگون می‌کند. اگر هنوز قانع نشده‌اید ۱۰ دلیل برایتان می ‌آوریم.

۱۰ دلیل برای داشتن ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور خانگی

تا همین چند سال پیش ویدئوپروژکتورها کالای لوکسی محسوب می‌شدند که بیشتر در اتاق‌های جلسات شرکت‌ها، کلاس‌های درس یا خانه‌های خاص یافت می‌شدند. ولی در چند سال گذشته به دلیل پیشرفت فناوری و همچنین استقبال گسترده جهانی که باعث افزایش خیره کننده تیراژ تولید این محصولات شده است، قیمت آنها کاهش داشته و همچنین مدل‌های بسیار مقرون به‌صرفه‌ای طراحی و تولید شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است. افزایش روزافزون فروش جهانی ویدئو پروژکتورها بخصوص برای استفاده در خانه و به عنوان یک وسیله سرگرمی دلایل بسیاری دارد که در اینجا به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم.

۱. تصویر بزرگ

اولین تصور ما از ویدئو پروژکتور تصویر بزرگی است که خلق می‌کند. همین هم باعث جذابیت بسیار زیاد آن می‌شود. اندازه تصویری که یک ویدئو پروژکتور با قیمتی بسیار اقتصادی می‌دهد به مراتب از یک تلویزیون با صفحه وسیع و قیمت بسیار بالا بزرگتر است. ویدئو پروژکتورها نسبت به مدل‌شان می‌توانند با توجه به فاصله ای که از دیوار قرار داده می‌شوند به راحتی تصاویری از ۴۰ تا ۳۰۰ اینچ و حتی بالاتر خلق کنند.

ویدئو پروژکتور برای فیلم دیدن

۲. تغییر اندازه نمایش

اندازه نمایش تصویر در ویدئو پروژکتورها نسبت به فاصله آن تا دیوار یا پرده تعیین می‌شود. زمانی که با توجه به فضا تصویر کوچکتر نیاز باشد کافی است دستگاه را به دیوار نزدیک نمود و زمانی که تصویر بزرگتر موردنظر باشد با افزایش فاصله آن را به دست آورد.

 اندازه صفحه و فاصله از پرده در ویدئو پروژکتور

۳. لذت یک دورهمی خوب

ویدئو پروژکتور از آن وسایلی است که می‌تواند لذت دورهمی را به وجود بیاورد. روزهای تعطیل فیلم‌دیدن یا تماشای مسابقات ورزشی در کنار اعضای خانواده و یا دوستان لحظات بسیار مفرحی را می‌سازد.

ویدئو پروژکتور برای دورهمی

۴. هیجان فوتبال و مسابقات ورزشی

دیدن مسابقات فوتبال، والیبال، بسکتبال و هر رشته ورزشی دیگر روی پرده بزرگ لذت دیگری دارد. حتی تصور دیدن ال‌کلاسیکو، جام‌جهانی، جام‌ملت‌ها، جام قهرمان اروپا با آن ابعاد وسیع تصویر، آدم را به هیجان می‌آورد.

ویدئو پروژکتور برای دیدن مسابقات

۵. دوست کودکان

دیدن کارتون و انیمیشن روی دیوار اتاق با یک سایز بزرگ از آن چیزهایی هست که هر کودکی را می‌تواند میخکوب کرده و برای ساعت‌ها سرگرم نماید. برای هرکسی که کودک دارد، ویدئو پروژکتور می‌تواند یک وسیله بسیار عالی هم برای تفریح و هم آموزش باشد.

ویدئو پروژکتور برای کودکان

۶. خستگی کمتر چشم

چشم با ویدئو پروژکتور میانه بهتری دارد. صفحه تلویزیون به شکلی است که باعث بازتابش نور می‌شود و خستگی چشم را به‌وجود می آورد. همچنین نمایش بزرگتر تصاویر توسط ویدئو پروژکتور و فاصله‌ای که فرد نسبت به دیوار دارد کمک می‌کنند تا دید بهتری داشته باشد و چشم راحتتر فوکوس کند.

۷. گرفتن فضای کمتر

ویدئو پروژکتورها ابعاد بسیار کوچکی دارند و می‌توان آن را به راحتی استفاده نمود. همچنین می‌توان آنها را به سقف زد تا جلوی دست و پا نباشد. علاوه بر اینها هر زمانی که از ویدئو پروژکتور استفاده نمی‌کنید می‌توانید به سادگی آن را برداشته و در کشو یا کمد قرار دهید.

ویدئو پروژکتور جمع و جور

۸. قیمت مناسب

ویدئو پروژکتورهای خانگی، امروز بسیار قیمت مناسبی پیدا کرده‌اند. در مقایسه با تلویزیون قیمت آنها به مراتب اقتصادی تر است. با یک بودجه محدود می‌توان مدل‌های خوبی از ویدئو پروژکتورهای مناسب پیدا نمود.

 ۹. ارزش خرید بالا نسبت به قیمت

قیمت ویدئو پروژکتورها نسبت به زمان تفریح و لذتی که می‌توانند به ارمغان بیاورند بسیار پایین است. با یک هزینه اندک می‌توان لذت داشتن یک سینمای خانگی را تجربه کرد. یک ویدئو پروژکتور می‌تواند طول عمری بین ۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ ساعت داشته باشد. اکثر مدل‌های متداول طول عمری حدود ۱۰۰۰۰ ساعت دارند. یعنی با آنها می شود چیزی حدود ۶۵۰۰ فیلم سینمایی دید!

۱۰. قابلیت حمل و نقل

سبکی و ابعاد کوچک ویدئو پروژکتورها باعث می‌شوند تا به راحتی بتوان آنها را جا به جا نمود. به این ترتیب زمانی که به مسافرت می‌روید می‌توانید آن را با خودتان ببرید. همچنین می‌توان از یک دستگاه هم در خانه و هم در جلسات کاری استفاده کرد.

جمع‌بندی

در این مطلب نگاهی به مزایای ویدئو پروژکتورها انداختیم و دلایل همه‌گیر شدن سریع آن‌ها را بررسی کردیم. برای خرید یک ویدئو پروژکتور اقتصادی، گزینه‌ها و برندهای گوناگون و مناسبی وجود دارند و حتما لازم نیست به سراغ برندهای گران‌قیمتی مانند اپسون، ریکو، بنکیو، پاناسونیک، سونی و غیره رفت. برندهایی مانند شیائومی، وانکیو، ونبو و سایر برندهای دیگر که بر تولید محصولات خانگی تمرکز کرده‌اند، دستگاه‌هایی با قیمت اقتصادی و کیفیت لازم را دارند و می‌توانند تمام نیازهایی که از یک ویدئو پروژکتور برای استفاده از در فضای خانه یا دفاتر کاری و کلاس‌های درسی انتظار می‌رود را برآورده سازند.

..

لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید