بهترین تبلت گرافیکی و قلم نوری برای خرید در سال ۱۴۰۳ کدام است؟

بهترین تبلت گرافیکی و قلم نوری برای خرید در سال ۱۴۰۳ کدام است؟
این روزها هم تعداد برندهای تولید کننده انواع تبلت گرافیکی و قلم نوری بیشتر شده‌اند و هم تنوعی که در ارائه انواع محصولات به وجود آورده‌اند. به همین دلیل انتخاب یک تبلت گرافیکی مناسب، تبدیل به کاری گیج‌کننده شده است. ولی نگران نباشید. فرقی نمی‌کند که برای ط

بهترین تبلت گرافیکی و قلم نوری برای خرید در سال ۱۴۰۳ کدام است؟

 

این روزها هم تعداد برندهای تولید کننده انواع تبلت گرافیکی و قلم نوری بیشتر شده‌اند و هم تنوعی که در ارائه انواع محصولات به وجود آورده‌اند. به همین دلیل انتخاب یک تبلت گرافیکی مناسب، تبدیل به کاری گیج‌کننده شده است. ولی نگران نباشید. فرقی نمی‌کند که برای طراحی، گرافیک، انیمیشن، آموزش، تدریس و یا نوشتن به دنبال خرید تبلت گرافیکی مناسب باشید. این لیست به شما کمک می‌کند تا با ۵ تبلت گرافیکی و قلم نوری که می‌توانید روی آنها حساب کنید آشنا شده و راحت‌تر تصمیم بگیرید. مهمترین تولیدکنندگان این محصولات برندهای وکام، هویون و ایکس پی پن هستند. ما در این لیست کاندیدی از وکام نداریم. چون فکر می‌کنیم وکام نسبت به دو برند دیگر بسیار گران است بدون آنکه برتری قابل توجیه‌ای داشته باشد بنابر این برای شرایط اقتصادی فعلی گزینه مناسبی نیست.

 


 

۱- تبلت گرافیکی و قلم نوری Huion H610X

(بالاترین ارزش خرید به نسبت امکانات به قیمت)

 

 

برند: هویون

مناسب برای: همه کاربردها

اندازه: بزرگ

نقاط قوت: قیمت مناسب، درگاه اتصال USB C، پشتیبانی از اندروید

نقاط ضعف: کم بودن تعداد دکمه‌های میانبر

 

می‌توان گفت تبلت گرافیکی H610X به نسبت مشخصات فنی و قیمت، بالاترین ارزش خرید را دارا می‌باشد. ابعاد این تبلت گرافیکی به شکلی است که هم به اندازه کافی بزرگ است و هم به راحتی در کیف یا کوله جا شده و قابل حمل و نقل می‌باشد. استفاده از درگاه Type C باعث می‌شود که در صورت نیاز بتوانید آن را حتی به گوشی‌های اندرویدی نیز متصل کرده و با آن کار کنید.

 


 

۲- تبلت گرافیکی و قلم نوری XP Pen Deco 01 V2

 

تبلت گرافیکی و قلم نوری Deco01 V2

برند: ایکس پی پن

مناسب برای: همه کاربردها

اندازه: بزرگ

نقاط قوت: قیمت مناسب، اندازه مناسب

نقاط ضعف: محدودیت دکمه‌ها برای تعریف میانبرهای ترکیبی

 

تبلت گرافیکی Deco 01 V2 با اینکه چندین سال از عرضه آن می‌گذرد ولی همچنان جایگاه خاصی در بازار دارد و از قلم نوری‌ های محبوب به حساب می‌آید. این تبلت گرافیکی برای تمامی کاربردهای مقدماتی مناسب است و می‌تواند خواسته‌های اکثر افراد بخصوص کسانی که برای اولین بار می‌خواهند اقدام به خرید قلم نوری کنند را پوشش دهد. بنابر این اگر می‌خواهید شروع به یادگیری طراحی دیجیتال کنید یا یک تبلت گرافیکی برای کاربردهای عمومی نیاز دارید می‌توانید به این گزینه فکر کنید.

 


 

۳- تبلت گرافیکی و قلم نوری Inspiroy RTP-700

(بالاترین ارزش خرید برای حرفه‌ای‌ها)

تبلت گرافیکی و قلم نوری RTP-700

برند: هویون

مناسب برای: طراحی حرفه‌ای

اندازه: بزرگ

نقاط قوت: نرخ گزارش‌دهی ۳۰۰ PPS، نوار لمسی در گوشه صفحه، طراحی مدرن و مینیمال

نقاط ضعف: اندکی گران

 

تبلت گرافیکی و قلم نوری Inspiroy RTP-700 یک انتخاب عالی برای کاربران حرفه‌ای هست. نرخ گزارش‌دهی ۳۰۰ PPS و آستانه تشخیص ارتفاع ۱۰ میلی‌متر به همراه قلم نوری فوق العاده PW400‌ که جدیدترین نسل قلم هویون محسوب می‌شود آن را به دستگاهی فوق‌العاده برای کاربردهای حرفه‌ای تبدیل می‌کند. این تبلت گرافیکی ضمن داشتن ظاهری مدرن دارای دکمه‌های قابل‌برنامه‌ریزی و یک نوار لمسی در گوشه می‌باشد که کمک می‌کند با تعیین فرامین برای آنها، بازدهی کار افزایش پیدا کند.

 


 

۴- تبلت گرافیکی و قلم نوری XP Pen Deco Pro M

 تبلت گرافیکی و قلم نوری XP Pen Deco Pro M

برند: ایکس پی پن

مناسب برای: طراحی حرفه‌ای

اندازه: بزرگ

نقاط قوت: طراحی زیبا، دکمه‌های مناسب و حلقه فرمان کاربردی، سطح وسیع

نقاط ضعف: نسبتا گران، نرخ گزارش دهی پایین ۲۰۰PPS

 

تبلت گرافیکی و قلم نوری Deco Pro M می‌تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که استفاده کننده جدی تبلت‌های گرافیکی هستند. این تبلت گرافیکی که جایزه رددات را هم به خاطر طراحی خودش کسب کرده سطح وسیعی دارد که کمک می‌کند کارکردن برروی آن ساده‌تر شود. همچنین نوع قرارگیری ابزارهای کمکی مانند دکمه‌های میانبر و حلقه فرمان در این مدل بسیار مناسب هستند و می‌توانند برای سهولت کارکردن کاربر مورد استفاده قرار بگیرد. اگر از این بگذریم که کیفیت مواد استفاده شده در ساخت می‌توانست کمی بهتر باشد، می‌توان این دستگاه را گزینه‌ای خوب در نظر گرفت.

 


 

۵- تبلت گرافیکی و قلم نوری Huion HS610

برند: هویون

مناسب برای: همه کاربردها

اندازه: بزرگ

نقاط قوت: دکمه‌ّای میانبر و حلقه لمسی، محصول کلاسیک و امتحان پس داده

نقاط ضعف: کیفیت ساخت می توانست کمی بهتر باشد

 

تبلت گرافیکی و قلم نوری Huion HS610 را می‌بایست مهمترین رقیب Deco 01 V2 در بازار دانست. این مدل پرفروش‌ترین محصول هویون در ایران بوده است. میزان فروش و امتیاز بالایی که کاربران به آن داده‌اند نشانگر این است که با یک محصول کاملا امتحان پس داده رو به رو هستیم. این مدل از هر جهت می‌تواند انتظارات کاربران را برای هر کاربردی برآورده سازد. شاید تنها نکته منفی آن عرضه وجود مدل‌های جدیدتر باشد. مثلا مدل جدیدتر H610X با اینکه نسبت به این مدل به لحاظ دکمه‌های میانبر و اندازه کمی متفاوت است ولی قیمت مناسب‌تری دارد، همچنین RTP-700 مدلی حرفه‌ای تر است که البته قیمتش هم بالاتر است.

 

..

لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید