مقایسه ویدئو پروژکتور Leisure 470 و Leisure 470 Pro

مقایسه ویدئو پروژکتور Leisure 470 و Leisure 470 Pro
ویدئو پروژکتور Leisure 470 PRO نسخه بهبود یافته مدل پر فروش وانکیو یعنی Leisure 470‌ است. در اینجا به مقایسه تفاوت این دو مدل و ویژگی‌های ارتقا یافته مدل جدیدتر می‌پردازیم.

مقایسه ویدئو پروژکتور Leisure 470 و Leisure 470 Pro

Leisure 470 Pro  و  Leisure 470  مقایسه ویدئو پروژکتور وانیکو

 

ویدئو پروژکتور Leisure 470 از محصولات بسیار محبوب و پرفروش وانکیو (Vankyo) بوده است. به همین دلیل عجیب نیست که نسخه ارتقا یافته‌  آن به بازار عرضه شود. دستگاهی با نام Leisure 470 Pro که بسیار بیشتر از تغییرات متداول در نسخه‌های جدید یک محصول است. به همین خاطر به بررسی عمیق‌تر تفاوت‌های این دو مدل می‌پردازیم.

 

اندازه و وزن

شرکت وانکیو مدعی است که Leisure 470 Pro کوچکترین ویدئو پروژکتور در رده مدل‌های غیرپرتابل در میان همه محصولات خودش و رقبا است. این دستگاه نسبت به Leisure 470 کوچکتر شده است. وزن هم کاهش محسوسی داشته و به فقط ۱ کیلوگرم رسیده است!

 

Leisure 470 Leisure 470 Pro
اندازه دستگاه ۲۲۱ * ۱۶۸ * ۸۴ میلیمتر ۱۹۸ * ۱۴۵ * ۷۵ میلیمتر
وزن ۱.۳۵ کیلوگرم ۱ کیلوگرم

 

وضوح تصویر (Resolution)، کانتراست (Contrast) و نسبت تصویر (Aspect Ratio)

یک ارتقا بسیار مهم در Leisure 470 Pro بهبود وضوح تصویر آن است. این دستگاه دارای کیفیت پخش Full HD‌ است در حالی که مدل پیشین HD بود. هر دو دستگاه کانتراست  ۶۰۰:۱ دارند که برای یک ویدئو پروژکتور خانگی و قابل حمل مناسب است. هرچند که شاید بهتر بود این هم بهبود پیدا می‌کرد. هر دو ویدئو پروژکتور از نسبت‌های استاندارد 4:3 و 16:9 پشتیبانی می‌کنند و همچنین می‌توانند به طور خودکار سایر نسبت‌ها را نیز تشخیص داده و تنظیم کنند.

Leisure 470 Leisure 470 Pro
وضوح تصویر ۱۲۸۰ * ۷۲۰ ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰
کانتراست ۶۰۰:۱ ۶۰۰:۱
نسبت تصویر ۱۶:۹ و۴:۳ و اتوماتیک
۱۶:۹ و۴:۳ و اتوماتیک

 

فناوری نمایش، منبع نور و شدت روشنایی

هر دو دستگاه از فناوری LCD استفاده می‌کنند و منبع نوری هر دو LED است. اما خبر خوب در مورد شدت روشنایی در مدل Vankyo Leisure 470 Pro می‌باشد که به شکل محسوسی بهبود پیدا کرده و از ۱۲۰ انسی لومنز (ANSI Lumens) در نسخه قدیمتر به ۱۷۰ انسی لومنز ارتقا یافته است. به این ترتیب مدل جدید می‌تواند تصاویر شفاف‌تر و پرنورتری را خلق نماید. ولی همچنان با توجه به این شدت روشنایی بهتر است از دستگاه همانطور که خود وانکیو نیز پیشنهاد داده در محیط‌های تاریک و یا تا حد امکان کم نور استفاده شود.

Leisure 470 Leisure 470 Pro
فناوری نمایش LCD LCD
منبع نور LED LED
شدت روشنایی ۱۲۰ انسی لومنز
۱۷۰ انسی لومنز

 

اندازه تصویر و فاصله از پرده

تقریبا هر دو دستگاه دارای نسبت اندازه تصویر به فاصله مشابه هستند. برای داشتن یک تصویر ۶۰ اینچ، Leisure 470  باید در حدود ۲ متری (دویست سانتی‌متری) صفحه نمایش قرار بگیرد ولی این فاصله در نسخه Pro به حدود ۱.۸۶ متری (یک متر و هشتاد و شش سانتی‌متری) کاهش پیدا کرده است. برای به دست آوردن بزرگترین اندازه نمایش که در هر دو ویدیوپروژکتور حدود تصویر ۲۵۰ اینچی است، دستگاه اول باید در فاصله ۸.۱ متری  (هشت متر و ده سانتی‌متری) و نسخه ارتقا یافته در فاصله ۷.۷۵ متری (هفت متر و هفتاد و پنج سانتی‌متری) قرار بگیرد.

در صورتی که می‌خواهید در خصوص اندازه تصویر مناسب و فاصله دستگاه تا پرده بیشتر بدانید می‌توانید به مقاله محاسبه اندازه پرده و فاصله مناسب ویدئو پروژکتور مراجعه کنید.

 

Leisure 470 Pro  و  Leisure 470   فاصله مناسب ویدئو پروژکتور وانیکو

 

صدا

هر دو مدل مجهز به اسپیکر داخلی ۳ وات هستند. صدای اسپیکر برای یک اتاق در خانه که افراد دور هم جمع هستند و صدای بیرون وجود ندارد کفایت می‌کند. ولی مشابه اکثر مدل‌های دستگاه های در این رنج،‌ اگر نسبت به کیفیت صدا حساس هستید و یا نیاز به صدای بلندتری دارید که فضای بیشتری را پوشش دهد بهتر است از یک اسپیکر مجزا استفاده کنید. هر دو دستگاه دارای پورت خروجی استاندارد صدا هستند.

Leisure 470 Leisure 470 Pro
اسپیکر داخلی 3W/4ohm 3W/4ohm
درگاه خروجی صدا دارد دارد

 

فرمت‌های ویدئو، عکس و صدای مورد پشتیبانی

هر دو دستگاه تقریبا از فرمت‌های استاندارد پشتیبانی می‌کنند. ولی توجه کنید که ویدئو پروژکتورها در پخش بسیاری از کدک‌های جدیدتر و فایل‌های فشرده به خاطر توان پایین پردازشی‌شان دارای محدودیت‌ هستند. بنابر این ایده خوبی است که اگر همیشه یک اندروید باکس یا کامپیوتر به ویدئو پروژکتور متصل سازید و از طریق آن فایل‌های خودتان را پخش کنید.

Leisure 470 Leisure 470 Pro
فرمت‌های ویدئو AVI / MP4 / MKV / FLW / MOW / RMVB / 3GP / MPEG / H.264 / XVID AVI / MP4 / MKV / FLV / MOV / RMVB / 3GP / MPEG / H.264 / XVID
فرمت‌های صدا MP3 / WMA / MP2 / AAC / FLAC / PCM MP3 / WMA / MP2 / AAC / FLAC / PCM
فرمت‌های عکس BMP / JPG / PNG / GIF / JPEG
BMP / JPG / PNG / JPEG

 

ریموت کنترل

وجود ریموت کنترل برای ویدئو پروژکتورها با توجه به اینکه معمولا در فضاهایی قرار می گیرند که دسترسی به آنها سخت هست الزامی می‌باشد و حتما آنها باید به آن مجهز باشند. هر دو مدل دارای ریموت کنترل مشابه هستند و از این جهت تفاوتی بینشان وجود ندارد.

 

درگاه‌های اتصال

مهمترین تفاوت در مورد درگاه‌های اتصال حذف پورت VGA در مدل Leisure 470 Pro است. با توجه به اینکه این مدل به کیفیت تصویر Full HD ارتقا یافته و ابعاد آن نیز کوچکتر شده است از این جهت حذف این پورت تا حاد زیادی منطقی به نظر می‌رسد. به غیر از این مورد هر دو دستگاه به درگاه‌های زیر مجهز هستند:

  • درگاه HDMI: ۲
  • درگاه USB: ۱
  • درگاه خروجی صدا: ۱
  • درگاه AV: ۱
  • درگاه حافظه/SD Card: ۱

 

 جمع‌بندی

در بسیاری از جنبه‌ها هر دو ویدئو پروژکتور Leisure 470 و Leisure 470 Pro شبیه یکدیگر هستند. اما چند پیشرفت مهم در نسخه حرفه‌ای یا همان Pro انجام شده که مهم و کلیدی‌اند. نخست اینکه وضوح تصویر از HD یا ۷۲۰  * ۱۲۸۰  به Full HD یا ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰  ارتقا یافته است. به این ترتیب می‌توانید فیلم‌ها را با کیفیت بالاتری ببینید. همچنین شدت نور نیز از ۱۲۰ انسی لومنز به ۱۷۰ انسی لومنز افزایش پیدا نموده است. در کنار اینها ابعاد دستگاه کوچکتر شده و ۳۰ درصد هم وزن کمتری دارد.

به این ترتیب می‌توان گفت هرچند که Leisure 470 Pro کمی از Leisure 470 گران‌تر هست ولی به نسبت بهبودهایی که در آن ایجاد شده کاملا ارزش این میزان هزینه را دارد.

 

..

لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید