چطور با ویدئو پروژکتور، خیاطی ساده می‌شود؟

چطور با ویدئو  پروژکتور،  خیاطی  ساده می‌شود؟
یکی از روندهای نسبتا جدید و بسیار پرفایده در دنیای خیاطی به کارگیری ویدئو پروژکتور (Video Projector) در آن است. این روش باعث بهبود کیفیت و همچنین افزایش بسیار زیاد سرعت خیاطی می‌شود و شما را از شر بسیاری از دردسرهای روش سنتی خیاطی خلاص می‌کند. کافی است یک

چگونه ویدئو پروژکتور می‌تواند خیاطی شما را دگرگون کند؟

 

استفاده از ویدئو پروژکتور در خیاطی

در جهانی که فناوری هر روز در آن دگرگونی ایجاد می‌کند، مهم نیست به چه کاری مشغولیم، بلکه باید بدانیم به لطف پیشرفت‌ها حتما روش‌های جدیدی در آن به وجود می‌آید، که باید از آنها آگاه شده و استفاده کنیم. یکی از روندهای نسبتا جدید و بسیار پرفایده در دنیای خیاطی به کارگیری ویدئو پروژکتور (Video Projector) در آن است. این روش باعث بهبود کیفیت و همچنین افزایش بسیار زیاد سرعت خیاطی می‌شود و شما را از شر بسیاری از دردسرهای روش سنتی خیاطی خلاص می‌کند. کافی است یک ویدئو پروژکتور مناسب انتخاب کنید، آن را خریداری کرده و برروی میزکار خود به شکل مناسب تنظیم نمایید. از این به بعد کافیست به جای چاپ کردن، و دردسرهای دیگر آماده کردن و انتقال طرح روی پارچه، عکس طرح را شبیه استفاده‌ای که نقاشان مقیاس بزرگ از ویدئو پروژکتور می‌کنند، برروی پارچه بیاندازید و سپس خطوط طرح را به سادگی رسم نموده و به سراغ سایر مراحل خیاطی بروید.

چرا باید برای خیاطی از ویدئو پروژکتور استفاده کنیم؟

استفاده از ویدئو پروژکتور در خیاطی باعث می‌شود تا به دلایل زیر، بخش آماده سازی طرح برای برش بسیار بهتر، سریع‌تر و ساده‌تر انجام شود.

۱- عدم نیاز به چاپ طرح

دیگر نیازی به چاپ طرح‌ها برروی کاغذ ندارید. کافیست تصویر طراح را با استفاده از ویدئو پروژکتور مستقیم برروی پارچه بیاندازید تا بتوانید خطوط آن را رسم کنید.

۲- خلاص شدن از آرشیو طرح‌های کاغذی

می‌توانید با آرشیو طرح‌های کاغذیتان خداحافظی کنید. کل طرح‌ها را به صورتی دیجیتالی نگهدارید و هر زمان به آنها نیاز داشتید، آنها به سرعت در دسترس خواهند بود.

۳- ساده‌تر شدن الگوهای پیچیده

کار آماده‌سازی الگوهای پیچیده بسیار ساده‌تر و سریع‌تر می‌شود. کافی است خطوط را دنبال کرده و آنها را با قلم برروی پارچه منتقل کنید.

۴- ساده‌تر شدن کنترل صحت طرح

می‌توانید با استفاده از تصویر حتی پس از برش، اندازه و دقت برش را کنترل نمایید تا قبل از مرحله نهایی خیالتان راحت شود اجزا به درستی آماده شده‌اند.

 

ویدئو پروژکتور در خیاطی

 

چه ویدئوپروژکتوری انتخاب کنیم؟

هر ویدئو پروژکتوری به درد کار خیاطی نمی‌خورد علاوه بر این دلایل مختلفی وجود دارد که بخواهید علاوه بر خیاطی، ویدئو پروژکتور داشته باشید. برخی از این دلایل را در نوشته ای با عنوان ۱۰ دلیل برای داشتن ویدئو پروژکتور توضیح داده‌ایم. برای اینکه انتخاب مناسبی داشته باشید به مواردی که در ادامه می‌گوییم توجه نمایید.

۱- شدت نور ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتورها شدت نورهای مختلفی دارند و این موضوع یکی از عوامل تعیین کننده قیمت آنها است. واحد شدت نور، انسی لومن ((Ansi Lumens است. هرچه شدت نور ویدئو پروژکتور بیشتر باشد، یعنی در نور محیط بهتر می‌تواند کار کنند ولی هر چقدر شدت نور آن کمتر باشد به محیط تاریک تری نیاز هست تا تصویر مناسبی را ببینیم. همچنین این شدت نور درخصوص فاصله‌ای که ویدئو پروژکتور از پرده (یا در این مورد پارچه‌ای که روی میز کارتان قرار دارد) بیشتر باشد نیاز به شدت نور بالاتری است. خوشبختانه برای کار خیاطی به خاطر اینکه دستگاه در فاصله کوتاهی از صفحه کار قرار می‌گیرد، اگر بتوانید یک مقدار محیط را کم‌ نور و تاریک کنید، ویدئو پروژکتور با شدت نور بالا نیاز نخواهید داشت و از این نظر برایتان ارزان‌تر می‌شود.

۲- نسبت فاصله به اندازه

اندازه تصویر در ویدئو پروژکتورها ارتباط مستقیم به فاصله آنها تا صفحه دارد. هر چقدر این فاصله بیشتر باشد تصویر بزرگتری تشکیل می‌شود و هر چقدر این فاصله کمتر شود، تصویر نیز کوچکتر خواهد بود. در خیاطی شما نیاز دارید ویدئو پروژکتور را عمود بر صفحه کار تنظیم کنید. بنابر این با توجه به محدودیت ارتفاع باید ویدئو پروژکتوری انتخاب کنید که در این فاصله، اندازه تصویر مناسبی را برایتان به وجود بیاورد.

۳- نحوه انتقال تصاویر

اینکه چطور تصاویر را برای پخش به ویدئوپروژکتور بفرستید مساله قابل توجهی هست. اگر ویدئو پروژکتور درگاه USB داشته باشد می‌توانید تصاویر را برروی فلش ریخته و با اتصال فلش به ویدئو پروژکتور آنها را پخش کنید. ولی راه ساده‌تری هم وجود دارد. اگر ویدئو پروژکتور شما اینترنت بی‌سیم یا همان وایفای داشته باشد، می‌توانید مستقیم تصاویر را از روی گوشی هوشمندتان به آن بفرستید.

۴- نحوه اتصال ویدئو پروژکتور

برای کار خیاطی بهترین حالت این است که دستگاه را به صورت عمود بر صفحه کار نصب کنید. به همین خاطر باید ویدئوپروژکتوری را انتخاب کنید که قابلیت نصب در این حالت را داشته باشد و بتواند بدون مشکل تحت این شرایط کار نماید.

۵- ریموت کنترل

به خاطر اینکه ویدئوپروژکتور بالای سرتان قرار می‌گیرد و دسترسی به آن احتمالا سخت خواهد بود، داشتن کنترل از راه دور (ریموت کنترل) کاملا ضروری است تا بتوانید به سادگی به آن فرمان دهید و تنظیمات لازم را اعمال کنید.

۶- وضوح تصاویر (Resolution)

برای کار خیاطی نیازی به ویدئو پروژکتورهای با وضوح تصویر بالا ندارید. ولی توصیه می‌کنیم استانداردهای روز را رعایت کنید و حداقل کیفیت HD یا FullHD را در انتخاب‌هایتان در نظر بگیرید.

 

پیشنهادات دیوند

برای اینکه کارتان ساده‌تر شود می‌توانید مدل‌های زیر را به عنوان پیشنهادات دیوند درنظر بگیرید:

ویدئو پروژکتور وانکیو مدل Leisure D30T

ویدئو پروژکتور وانکیو مدل Leisure 470

ویدئو پروژکتور وانکیو مدل Pro  Leisure 470

 

..

لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید