چرا عکاسان روز به روز بیشتر به استفاده از تبلت‌ گرافیکی و قلم‌ نوری، متمایل می‌شوند؟

چرا عکاسان روز به روز بیشتر به استفاده از تبلت‌ گرافیکی و قلم‌ نوری، متمایل می‌شوند؟

چرا عکاسان روز به روز بیشتر به استفاده از تبلت‌ گرافیکی و قلم‌ نوری، متمایل می‌شوند؟

 

استفاده عکاسان از تبلت گرافیکی و قلم نوری

 

تعداد فزاینده عکاسان حرفه‌ای که در هنگام کار ویرایش تصاویر از تبلت گرافیکی و قلم نوری استفاده می‌کنند روز به روز در حال افزایش است. هرچند که ماوس به طور کلی برای انجام کلیک‌های ساده و مشخص نمودن نواحی گوناگون عکس به خوبی کار می‌کند، ولی هنگامی که صحبت از کشیدن خطوط می‌شود، تبدیل به وسیله‌ای بی‌مصرف می‌شود.

زمانی که در هنگام ویرایش عکس نیاز به کشیدن خطوط باشد چه باید کرد؟ مثلا زمانی که نیاز دارید در فوتوشاپ (Photoshop) از ابزار Patch برای کشیدن جایگزین استفاده کنید و یا می‌خواهید خطی موجود در عکس را حذف کنید. همچنین زمانی که نیاز است موهای آشفته را از قسمت‌هایی از صورت سوژه حذف کنید و برای آن نیاز دارید تا تعداد زیادی خطوط کوتاه رسم نمایید. چنین سطحی از دقت در کشیدن خطوط تنها با استفاده از تبلت گرافیکی و قلم نوری امکان‌پذیر است. آنها می‌توانند دقت و کنترل بالایی را به وجود بیاورند. عکاسان می‌توانند برروی هر پیکسل زوم کنند تا نتیجه بهتری به دست آورند. چنین سبکی که بسیار طبیعی‌تر از کار با ماوس است می‌تواند عملکردها را بهینه‌تر نموده،‌ سرعت آن را افزایش داده و دقت را بالاتری به وجود آورد.

کار در فوتوشاپ با قلم نوری

نکته دیگر این است که تبلت‌های گرافیکی نسبت به فشار قلم حساسیت دارند که باعث می‌شود به کار در فوتوشاپ  بسیار کمک نمایند. مثلا استفاده از قلم دیجیتال در هنگام به کارگیری ابزار Brush اجازه می‌دهد تا نسبت به فشار قلم، خطوطی با ضخامت‌های مختلف ترسیم شود که چنین کاری با ماوس، نه تنها امکان پذیر نیست، ‌بلکه باعث ایجاد خطوطی دفرمه و غیرواقعی می‌شود. همچنین ابزارهایی مانند Burn‌ و Dodge‌ هم نسبت به فشار قلم حساس هستند. یعنی فشار کم باعث تغییرات ظریف در عکس می‌شوند در حالی که فشار زیاد تغییرات بزرگتری را به وجود می‌آورند. چنین حساسیتی به فشار، ابزارهای ویرایش فوتوشاپ را منعطف‌تر و کاربردی‌تر می‌سازد.

در مجموع می‌توان گفت که به علت کنترل بیشتر و دقیق‌تر روی حرکات و همچنین استفاده کردن از مزیت فشار قلم، استفاده از یک تبلت گرافیکی و قلم نوری امکانات زیادی را به وجود می‌آورد که در نتیجه این وسیله را برای عکاسان حرفه‌ای و کسانی که روی روتوش تصاویر کار می‌کنند تبدیل به یک ابزار کاربردی و بی‌بدیل می‌نماید.

 

در صورتی که می‌خواهید بیشتر بدانید پیشنهاد می‌کنیم به مقالات زیر مراجعه کنید:

آشنایی با انواع تبلت‌های گرافیکی (طراحی) و قلم‌های نوری

تبلت گرافیکی یا مانیتور طراحی! کدام را بخریم؟

انتخاب بهترین تبلت گرافیکی و قلم نوری برای خرید

 

..

لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید