مقایسه دوربین‌های مداربستهٔ شیائومی Mi 360° Home Security Camera 2K و هیم‌ویژن HM302

مقایسه دوربین‌های مداربستهٔ شیائومی Mi 360° Home Security Camera 2K و هیم‌ویژن HM302
در این مقاله به بررسی دو دوربین مداربسته از شیائومی و هیم‌ویژن می‌پردازیم. این دو دوربین نظارتی، دارای ارزش خرید بالا نسبت به قیمت‌شان هستند و می‌توانند برای اغلب نیازها انتخابی مناسب باشند.

مقایسهٔ دوربین‌های مداربستهٔ شیائومی و هیم‌ویژن: Xiaomi Mi 360 Home Security Camera 2K vs HeimVision HM302

مقایسه دوربین‌های مداربستهٔ شیائومی مدل Mi 360° Home Security Camera 2K و هیم‌ویژن مدل HM302

این روزها، استفاده از دوربین‌های مداربسته داخلی که از قابلیت جابه‌جایی برخوردارند، فراگیر شده و دیگر نیازی نیست برای دیدن قسمت‌های مختلف خانه یا محل کار از دوربین‌های بزرگ که به دستگاه ضبط تصاویر (DVR) متصل می‌شوند استفاده کرد. بلکه می‌توان با خرید دوربین‌های کوچک‌تر و ارزان‌تر به گوشه‌وکنار محل زندگی یا کار دسترسی داشت. بیشتر این دوربین‌ها، قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند (از طریق اتصال به وای‌فای) و ضبط تصاویر بر روی کارت‌های حافظه یا سرویس‌های ابری را دارا هستند. همچنین از امکانات متنوع دیگری نیز بهره می‌برند.

حال در این مقاله، قصد داریم به بررسی ۲ مدل از دوربین‌های پرفروش بازار بپردازیم. این دوربین‌ها عبارتند از Mi Home Security Camera 2K از برند شیائومی و HM302 از برند هیم‌ویژن که معایب و مزایای هرکدام از آن‌ها را در قیاس با یکدیگر خواهیم سنجید. با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری
هر دو دوربین از بدنه‌های پلاستیکی باکیفیت بهره می‌برند با این تفاوت که دوربین شیائومی از پلاستیک فشردهٔ متخلخل سفید‌رنگ استفاده کرده و هیم‌ویژن از پلاستیکی با همین ویژگی، اما به رنگ مشکی. طراحی بدنهٔ دوربین شیائومی بسیار ساده است و شامل یک گوی کروی است که بر روی یک پایهٔ نیم‌کره‌ قرار گرفته. در مقابل دوربین هیم‌ویژن از طراحی خاص‌تری برخوردار است و با منحنی‌های بیشتر و پیچیدگی در طراحی، ظاهر خاص‌تری دارد. البته به لحاظ ابعاد، این دو دوربین تقریبا هم‌اندازه هستند و تفاوت چشم‌گیری میان آن‌ها وجود ندارد.

طراحی ظاهری Mi 360° Home Security Camera 2K و هیم‌ویژن مدل HM302

نصب و راه‌اندازی
هر دوی این دوربین‌ها، قابلیت قرارگیری روی انواع سطوح (مثل میز، قفسه، کتاب‌خانه و...) را دارند، همچنین می‌توان آن‌ها را به دیوار یا سقف نیز متصل کرد تا جایگاه ثابتی پیدا کنند. سپس با اتصال مستقیم این دو دوربین به برق شهری، می‌توان آن‌ها را روشن کرده و مورد استفاده قرار داد.

نصب و راه‌اندازی Mi 360° Home Security Camera 2K و هیم‌ویژن مدل HM302


اتصال به اینترنت
هر دو دوربین، از قابلیت اتصال به اینترنت برخوردارند. دوربین شیائومی از طریق اتصال بی‌سیم و دوربین هیم‌ویژن نیز از طریق اتصال بی‌سیم و باسیم می‌توانند به اینترنت متصل شده و تصاویر را به‌صورت زنده به دستگاه‌هایی که از نرم‌افزار دوربین استفاده می‌کنند بفرستند.

اتصال به اینترنت Mi 360° Home Security Camera 2K و هیم‌ویژن مدل HM302


کیفیت تصویر

اما شاید مهم‌ترین المان برای انتخاب یک دوربین امنیتی، کیفیت تصویربرداری آن باشد. از این نظر، تفاوت اندکی میان این دو مدل وجود دارد و دوربین شرکت هیم‌ویژن رزولوشن بالاتری را ارائه می‌دهد. این دوربین با توانایی تصویربرداری UHD، می‌تواند با رزولوشن 2560 X 1440 از محیط اطراف فیلم‌برداری کند. در مقابل دوربین شیائومی با قابلیت فیلم‌برداری 2k، توانایی ضبط تصاویری با رزولوشن 2304 X 1296 دارد. از این لحاظ کیفیت فیلم‌برداری دوربین هیم‌ویژن کمی بالاتر است، اما این تفاوت آن‌قدر محسوس نیست.

کیفیت تصویر Mi 360° Home Security Camera 2K و هیم‌ویژن مدل HM302


عملکرد حرکتی
توانایی چرخش درجا برای پوشش بیشتر محیط، از جمله عملکردهای بسیار مهم دوربین‌های مداربسته است تا با استفاده از آن بتوان نقاط کور را نیز مورد بازدید قرار داد. این امر در دوربین‌های خانگی و در این مدل نیز وجود دارد و کاربران می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار مربوط، لنز دوربین‌های خود را در تمام جهات بچرخانند. شعاع حرکتی در دوربین شیائومی، ۳۶۰ درجه در محدودهٔ افقی و ۱۰۸ درجه در محدودهٔ عمودی است. این مقدار برای دوربین هیم‌ویژن، به‌ترتیب ۳۵۵ و ۱۱۰ درجه است.

عملکرد حرکتی Mi 360° Home Security Camera 2K و هیم‌ویژن مدل HM302

ذخیره‌سازی تصاویر
هر دو دوربین قابلیت ضبط تصاویر بر روی کارت حافظه و همچنین فضاهای اشتراکی را دارا هستند. در حالت اول، کاربران می‌توانند با تهیه کارت‌های حافظه با ظرفیت‌های مختلف (حداکثر ۱۲۸ گیگابایت برای دوربین هیم‌ویژن و حداکثر ۳۲ گیگابایت برای دوربین شیائومی)، ویدئوهای خود را ذخیره کرده و در صورت نیاز مورد بازبینی قرار بدهند. همچنین بواسطهٔ اتصال هر دو دوربین به اینترنت، امکان ذخیرهٔ تصاویر بر روی فضاهای اشتراکی وجود دارد و کاربران می‌توانند با تهیه اشتراک، تصاویر ضبط‌شده را به‌صورت مستقیم بر روی فضاهای ابری ذخیره کرده و به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

عملکرد حرکتی Mi 360° Home Security Camera 2K و هیم‌ویژن مدل HM302


تشخیص حرکت و صدا
یکی از موارد موردتوجه برای انتخاب یک دوربین امنیتی، دارا بودن امکان تشخیص حرکت و صدا در محیط و واکنش به آن است. هر دو دوربین مورد مقایسه از این قابلیت بهره می‌برند و این توانایی را دارند تا در صورت تشخیص حرکت یا صدا در محیط، به تلفن همراه کاربر اعلان بفرستند و از سوژهٔ مورد نظر نیز تصویربرداری کنند.

کیفیت تصویر Mi 360° Home Security Camera 2K و هیم‌ویژن مدل HM302


دید در شب
دوربین شیائومی به کمک سنسور مادون قرمز خود، این توانایی را دارد که حتی در تاریکی شب، تصاویری با کیفیت بالا ضبط و ذخیره کند. نور این سنسور از نوع nm-940 بوده که از طیف نامرئی استفاده می‌کند و مشکلی برای قرارگیری در معرض آن وجود ندارد. دوربین هیم‌ویژن نیز هم از همین سنسور بهره برده و می‌تواند تصاویر باکیفیتی ارائه کند.

کیفیت تصویر Mi 360° Home Security Camera 2K و هیم‌ویژن مدل HM302


قیمت و ارزش خرید
از لحاظ قیمت، دوربین شیائومی حدودا ۲۵ درصد ارزان‌تر از همتای هیم‌ویژن است. از این رو اگر به دنبال یک محصول اقتصادی هستید، دوربین شیائومی محصولی مناسب به‌شمار می‌رود، اما اگر قصد خرید دوربینی با کیفیت تصویر بهتر و امکانات بیشتر هستید، دوربین شرکت هیم‌ویژن با توجه به ویژگی‌های خود، گزینه‌ٔ ایده‌آل‌تری به‌شمار می‌رود.


جمع‌بندی
به‌طور کل، تفاوت‌های میان این دو مدل دوربین آن‌قدر زیاد نیستند، بنابراین کاربران می‌توانند با توجه به نیاز و میزان بودجهٔ درنظر گرفته شده برای حفاظت از منزل یا محل کار خود، نسبت به تهیه هر کدام از این دو دوربین اقدام کنند.

کیفیت تصویر Mi 360° Home Security Camera 2K و هیم‌ویژن مدل HM302
کیفیت تصویر Mi 360° Home Security Camera 2K و هیم‌ویژن مدل HM302
..

لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید